A padkán

 Egy hét múlva hazamegyek.

Szilveszterkor voltam utoljára otthon. Elhatároztam, hogy a téli cuccaim egy részét hazapakolom, mivel itt egyedül elfoglalnám a szekrényeket az összes motyómmal. Már rámoltam a pulcsikat a kofferomban, amikor írt öcsém:

Ha hazajövök számítsak egy témára: a szomszéd üresportára dzsipszi-családot akarnak beköltöztetni, a kert végében gyárat építenek. Muter komolyan felvetette, hogy az otthoni házat el kell adni. Fater az ára egyik felével átköltözne nagyanyám ősportájára, Muter meg a másik felével elhúzna Gálnyálasra, ahol az öröklött pénzéből vett romot tapasztgatja, amit elmondása szerint hatalmas összegekért fog továbbadni...

Vicces... már tizenéve hallgattam a Mónika showt, az "elválok csak fizessél ki" kezdetű monológot, de most mégis szarul esett... Hogy tényleg egyszer lefut a dolog...

Mint egy gyom, amit kitéptek és kicsesztek az út szélére... Mintha kirántották volna azt biztos alapot, mi van ha Édessel mégsem alakulnak úgy a dolgok? Ha ő küld haza, vagy én döntök úgy, hogy megunom, hogy minden egyes nap segget kell csinálnom a számból és mennék... de hova haza ezután...?

Mire voksolnék? - kérdi öcsém. Gondolkozom. Szerintem annak kell döntenie, aki legtöbbet tartózkodik a házban. És a háromhavi három napommal szerintem ebben nekem van a legkisebb beleszólásom. 

Szép lassan visszapakolok a szekrénybe.

Kavarognak  a gondolataim, mint a feketemosogatóban a lé...

Váltsd meg a Világot! Még van két perced!

Na, még egy perc...!

Na most!!!

Csettints egyet! Legyen saját házad!

Csettints még egyet! Legyen sok pénzed!

Csettints még egy utolsót! És legyél boldog!

Na most mi van...?

Csak az, hogy ez rohadtul nem csettintésre megy...  az van.