Turi-muri

Most sokan fogják húzni a szájukat, de bevallom: turkálós törzsvásárló vagyok!

Mivel sosem vetett fel minket a pénz, Muter kezdettől fogva vásárolt nekünk turis motyókat. Így ráfoghatjuk, hogy a használt "rongyok" között nőttem fel. Az egyéni portyázásokra akkor szoktam rá, amikor elkerültem középsuliba. Mivel vidéki voltam sokat fikázták a stílusomat. A pénztárcám szűken volt szabva, márkás dolgokra nem tellett (és tetsző se volt). A kolesz szomszéságában volt egy angol használtruhás üzlet, egyszer gondoltam egyet és betértem.

Úgy másfél óra múlva jöttem ki egy teli szatyor ruhával és egy ötszázassal szegényebben. Kezdő löketnek elég volt. Négy évig minden kedden betértem és általában volt szárnysegédem is. Egyszer próbáltam srácnak is turit ajánlani. A válasz kiábrándító volt: " -Én aztán nem veszek fel olyan nadrágot, amit már előttem valaki telefingott!" Oké vegyél akkor kínait, ami az első fingodat sem éli túl... Sajnos sok embert megtévesztenek a sztereotípiák: "Turiból öltözöl? Ízlésficam! Csóró csöves vagy! Pfuj, előtte melyik lepráson lehetett?! Más rongyát fel mered venni??? stb" Aláírom, van ott szétszakadt, égetett, összeretkelt, cérnalógatós géprongynak való is, de megsúgom: a jobb helyeken vadonatújakat is lehet lelni, ami valaha kirakatbábun volt (az ilyeneken a napszítta folt meg is látszik), esetleg egy el nem fogyott kollekció őrizgetett utolsó darabja volt, amit felvásároltak fillérekért.

Van úgy, hogy nem lehet eldönteni ezeket. A legjobb tájékozási pontnak a ruhacímkét tartom:

- ha hiányzik, a ruhadarab egyértelműen használt

- ha elmosódott, foszlott ugyanez a helyzet

-ha hibátlan, akkor nagy valószínűséggel új vagy kímélt darabról van szó (ilyenkor a ruha állapotát is figyelembe veszem)

Mióta felkerültem Nyíregyre a paradicsomba érzem magam. Négy- vagy öt second-hand üzlet van a körzetünkben (ebből egy közvetlen a sulival szemben) Zara, Atmosphere, S. Olliver, Victoria Secret és egyéb márkás holmikkal felszerelve.Sokat tudnék róla sztorizgatni micsoda gyöngyszemeket leltem már pl:50 Ft- ért Bullet For My Valentine- os pólót, 300-ért levágott véres Payboy nyuszi fejes felsőt Self respect felirattal (oh, most már nekem is van Pléjboj felsőm szupcsika!).

Újabban meguntam, hogy a kínai fehérneműk egy év után szétfoszlanak a valagamon (súlyváltozás nélkül), a melltartópántjaimban morzsákra porlik szét a gumírozás azóta fehérneműt is onnan veszek (persze címke-próbával és kifőzéssel egybekötve). A mostani kedvenc szerzeményem ez a csupa giccs-fodor-matrjoska mintás bugyingó, ami elsőre olyan meghökkentőnek tűnt, hogy muszáj volt megvennem (200 Ft!). Ez a még drágának is számító ruhadarab a Floozie by Frost French kollekcióból való a címke szerint. Ma viszont igazi meglepetés ért... Annak örömére, hogy két nap alatt három zh-t tudtam le, kihagytuk a mai előadást és eltéptünk Ginával szétnézni egy új áru feltöltésen. Feltett szándékom volt egy gumis lepedőt szerezni (mivel a piacosom egy év után feladta a harcot).Már megszedtük magunkat és az érdeklődésünk a játékos-plüssös ládákhoz vezetett. Minden mütyürt megfogtunk, nézegettünk (én a macskás kisplüssökre utazom). Egyszer Gina a kezébe vett egy A/5-ös méretű fém dobozkát, amin babarózsaszín kackiás szavak álltak. Amit értettem, valami utazásra jó és játszani. Gina nagy erőlködéssel kinyitotta a szelencét.

Három darab különböző formájú tollkupakra emlékeztető, lila, csillámos, átlátszó műanyag izé volt benne, alattuk sorban 3-3 gombelem.Elképzelni se tudtam mi a frászkarika lehet ez az izé, de biztos valami gyerekjáték... Végül segítségképp megfordítottam a doboz hátulját és egy ismerős szóval találkoztam: CLIT... Sebességbe tettem az agyam... Nagy kedvencem a Jay és Néma Bob Visszavág című burleszk, ebben volt egy olyan rész, ahol a kedves címszereplőinket egy terrorista szervezet a Csimpánzokat IgájukbólKiszabadító Lelkes Organizáció tagjainak vélték (ennek a szervezetnek az angol rövidítése volt a CLIT, a kedves fordítók pedig direkt a magyar elnevezés kezdőbetűit is úgy pakolták, hogy a szó tükörfordítását kapjuk ...) Mikor lefutott a program, a még mindig információ után kutakodó Ginára meredtem: " - Tudom mi ez...Én inkább letenném... Egy úti maszti kézi készüléket leltünk..."

Ez már nekem is sok volt... Hogy már vibrátorért is a turkálóba járjunk...

2012/11/08