Esti teázás Édessel

Hétvégén Édes megfázott.Egyik gyógymódként a teázást választottuk, közben nosztalgiázgattunk a gyermekkorunkról.

-Én jó gyerek voltam.Legalábbis muterom azt mondta.Helivel mindig ott játszottunk fater műhelyében és azt a sok pici szeget meg kapcsot sosem borítottuk ki vagy kevertük össze.A mesekönyvekre is vigyáztunk, nem firkáltuk össze vagy téptük szét őket. - jelentette ki, miközben Süssinát potyogtatott párducmintás bögréjébe.

-Hú, én nagyon rossz gyerek voltam! - mondtam, majd kérdő tekintetére részleteztem.

-Még járni sem tudtam, de már a szekrény tetejéről firkáltam filccel a plafont.És érdekes módon sosem estem le onnan.Öcsémmel is állandóan egymást gyepáltuk hol élőben hol Nintendón...

-Áh, nekünk még nem volt olyan!Mi rengeteget bicikliztünk, versenyeztünk bogárgyűjtésben,  hogy kinek van több aztán az összeset bedobáltuk a tyúkoknak.Egész nap szedegettük őket, azok meg fél perc alatt felcsipegették. - úgy nevetett, mint aki még mindig kisfiú.

-Mi gőtét meg békát gyűjtöttünk, amikor tele volt vízzel előttünk az árok. - említettem, nehogy már azt higyje én kimaradtam az ilyesmiből.

-Békát mi is fogtunk, meg már akkor is kijártam pecázni.Sötétedésre mindig haza kellett érnem.Akkoriban még ha két tenyérnyi kárászt fogtam még annak is nekiültem megpucolni...hű, de rég volt! - tudom, mostanság ennyit nyugodt szívvel ad a macskáknak.

-Mi is sokat bicikliztünk, egyszer még egy szaltót is csináltam, amikor egy domb után behúztam az első féket.Öcsém és a szomszédkölyök azt hitte meghaltam.Mondjuk én sokszor estem-buktam, azért ilyen vastag az orrnyergem is, meg a körmeimet is volt hogy lerúgtam olykor.

-Egyszer asszem én is lerúgtam a nagylábujjamról a körmöt,  vagy csak bekékült?Nem tudom...

-Mutasd csak, én megmondom.

Kibújt kockás"tata-papusz"-ából és felrakta az ölembe negyvenhetes tappancsát.Kértem, hogy tegye fel a másikat is, hogy legyen mihez viszonyítani.

-Kint fociztunk, rajtam meg papucs volt.Felgurult a járdára a labda, én meg pont telibe kaptam a beton szélét.

Befejeztem a vizsgálódást: -Ez szerintem nem esett le.Az új köröm kicsit vastagabban nő vissza, mint a régi.Nézd, itt az enyém is ilyen.A tieid viszont egyforma vastagok.És ez a sebhely a térdeden?

-Ez?Fociztunk és beleállt egy kavics - mutatja a felső pöttyöt.

-Ez az L-alak alatta későbbi.Beleállt valami vasdarab és felszakította így.Csak egy pár cseppet vérzett és láttam, hogy valami sárga szövet van alatta.Szerintem zsírszövet volt.

-Amennyi zsír van rajtad, szerintem nem lenne elég egy szelet kenyérre.

-Kedves vagy. - érzékeny pontjára tapintottam.

-Csak vicceltem, nekem úgy vagy jó, ahogy vagy.- a bögrém felett áthajolva nyomtam egy nagy puszit az arcára, de ez nem zavarta meg a nosztalgiázásban.

-Össze kellett kapcsozni, még gipszet is kaptam, mert nem volt szabad behajlítani.Hű, de szar volt.

-Ez mikor volt?

-Hetedik vagy nyolcadikban.Bezzeg, ez hogy vérzett! - mutatja a kövtkező sebhelyet a könyökén.

-Amikor szétvágta az üveg? - ennek a sztoriját hallottam már:focizott a sportpályán és elesett, pont egy törött sörösüvegre.A nagymamájával másnapra strandot terveztek, de így le lett fújva az egész.

-Bizony, ebből ömlött a vér, a doki meg valami fehér fertőtlenítő szerrel kimosta és összevarrta.Meg kaptam bele egy injekciót is.Kis koromban sok tetanuszt kaptam.Később még veszettség ellen is, amikor a haltelepen megharapott a vidra.Szerencsém volt, hogy nem az eret kapta el. - mutatja a csuklóján a két pici lyukat.

-Kiírtak két hét táppénzre, én meg végig kint voltam pecázni.

-Na, látod, csak jót akart neked az a jószág!Nekem nem kellett még összevarrni semmimet, még ezt sem. - mutatom a combomon az egyetlen sebhelyemet.

-Öt éves voltam, amikor öcsém véletlen rám borította a kaszát nagyanyáméknál.Kicsi seb volt, de a doki cseszett normálisan kitakarítani, így lett ekkora forradás.Lehet majd egyszer csináltatok rá egy tetkót, de még gondolkozom rajta.

-Hm...erre egy szép csukát kéne tenni. - mondja Édes a forradás csíkját nézegetve.

-Itt ezen a végén lenne a farka, másik oldalt a feje és...

Elnevettem magam.

-Nem vagy egy kicsit mániás?Már a csajodra is halakat tetoválnál?Voltál már ezzel dokinál?

Komoly arccal válaszolt: -Még nem, a doki is kint van, horgászik.

2010/12/21/