Metál Farsangon

Ennyire még nem örültem a szar időnek, az biztos...

Ugyanis emiatt elmaradt Édes hétvégi melója, így nyugodtan elmehettünk a koncertre.Lehet kicsit késve indultunk, de nem tudom mire számított Édes, ha már három nővel indult el buliba... (bónusz: Muter csizmája beadta az unalmast, így Nővéréknél fércelt rajta egy kicsit és az út is több helyen le volt fagyva) Mire odaértünk hat zenekarból már kettő végzett és a Chrome RT volt a színpadon.Nővérem felismerni vélte az énekes fickót (Jéé, IWIW-en nagy spanok vagyunk!), és elhívott kávézni, Mutert és Édest a Lovarda a páholyánál hagytuk."- Olyan öregnek érzem magam, szinte nincs is korosztályombeli.Most is megnézett valami kis nyikhaj, volt vagy tizennyolc éves..."- nevetett, miközben megittuk a kávét. "- Harminckét évesen örülhetnél annak, hogy tinédzserek stírolnak." - mondtam közben gyors körbenéztem, hogy engem hányan lesnek.Voltak egy páran, de összesen se voltak fele olyan helyesek, mint Édes.Szinte szúrt az enyhén illuminált tekintetük, ezért a büfé részből visszatértünk Muterékhoz.Édes vigyorogva szemlélte a bőszen (és persze sík részegen) pogózó tizenkét-három éveseket." - Szörnyű, az ilyeneket kivágnám innen!Aztán meg csodálkoznak, hogy összetapossák őket!" - kiabálta a fülembe, majd egy maszkírozott fickót mutatott a tömegben.Azt hitte Kiss koncertre jött...Mikor a Replika dobfelszerelését pakolták, Édes pulcsiját Nővéreméknél hagyva helyet foglaltunk a harmadik-negyedik sorban középtájon.Édes régen volt már a koncertjükön (főleg ezért akart jönni), de biztosra vette, hogy az énekest leváltották, legalábbis erre következtetett abból, amit az új albumukról hallott (amiről a legtöbb számot játszották, mivel nekem előbb megvolt így jobban ismertem a számokat, mint ő).Kicsit meglepődtünk, mivel koncert végével nem dobtak ki egy dobverőt sem.Visszatértünk Nővérékhez.Szerintük borzasztó volt a Replika, de a külsejük elég egzotikus (akár a dzsinnek).Engem a füst és a meleg kiszárított és a fejem is szédült, Édesnek is pótvacsi idő volt (sajnos cukros és a napi négy étkezés kötelező neki), így ismét beültünk a büfé részbe.Édes evett én ittam és megbeszéltük, hogy lemegyünk azért Ossianra is nemcsak Replikára.Muter és Nővér addig szert tettek egy kis szíverősítőre, így már elég vidáman fogadták a Dalriadát.Tíz perc koncertlesés után Nővér kijelentette az énekes csajra mutatva: " - A colos dugja a kicsit!Látszik a mozgásából!". Sajnos a Dalriadát nem ismerte egyikünk se mélyrehatóan, így hasonló poénokkal telt az idő.Koncert végén bejelentette Muter is, hogy bizony ő is lemegy a nézőtérre megnézni Paksi papát. " - Én meg akkor mi az istent csináljak itt ennyi cuccal idefent egyedül?Hol van anyám?"- fakadt ki Nővérem.Addigra Muter már rég elhelyezkedett a színpad előtt.Gyorsan felajánlottam, hogy addig gyorsan kivisszük a kocsiba a kabátjaikat (Édessel tapasztalt koncertre járóként mi inkább otthagytuk, mint a ruhatárban), ugyanis ismét kezdtem érezni, hogy szédül a fejem.Mikor visszajöttünk még jobban megcsapott minket a füst és a meleg.Kielentettem, hogy alig várom, hogy kitiltsák a bagósokat a zárt szórakozóhelyekről.Édes mondta, hogy pár évvel ezelőtt nem lehetett bent cigizni.Az Ossian volt az utolsó együttes.Helyet foglaltunk ismét, ugyanabba a sorba, de most Wéber Attila bácsi elé (aki egy korábbi koncerten volt olyan rendes, hogy pengetőt is adott).Édest nem nagyon izgatta most a koncert, inkább Mutert (aki hozzánk képest előrébb srégen énekelt Paksi bácsival) és Nővért (aki szintén oldalasan, pár méterrel arrébb headbangelt, később egy fickóval beszélgetett) próbálta  vigyorogva lefényképezni, vagy épp arra ügyelt, hogy a hard pogósok ne lökjenek meg.A koncert közepéig nem is volt gond,  a színpad szélén egy ventillátor pont tudott hűteni, így jól éreztem magam.Sajnos, ez nem maradt így végig.Mikor elkezdték az Árnyékból a Fénybe című számukat éreztem, hogy ismét szédülök, ugrálnak a fekete pöttyök és a lábam is citerázik.Már egy éve nem volt ilyen bajom...Gyorsan megfordultam (Édes hátulról ölelt) és szóltam, hogy valami nem stimmel.Édes azonnal kézenfogott és kivezetett a tömegből. Mire a kijárathoz értünk már az ájulás kerülgetett.Édes leültetett egy magányos sörös hordóra.Felajánlotta, hogy hoz vizet, de mondtam, hogy ne menjen semerre.Éreztem, hogy a rosszullét mindjárt eljut a csúcspontjára és biztos le fogok zúgni, ha nem tudok belekapaszkodni a karjába.Lehajtott fejjel mélyeket lélegeztem.A fekete foltok mindent elleptek, a nyelvem elzsibbadt, hányinger kerülgetett, a lábamból kiment az a szikrányi erő is, a fülem pedig zúgott, akár egy őrült teáskanna.Aztán eltűntek a foltok, és felnéztem.Édes ijedten figyelte a reakcióimat.A lábgyengeségem és a hányingerem megmaradt, így a női mosdó felé vettem az irányt.Mire odaértem, elmúlt a hányingerem.Édes bekísért, és a bent tartózkodó lányok nem vették túl jó néven.Persze, most is volt aki hangot adott a véleményének("-Hát ti meg itt bújócskáztok? -Nem, roszul van...") "- Olyan fehér vagy, akár egy halott.Mosd meg egy kicsit az arcodat!"- Édes jobban meg volt rémülve, mint én.Belenéztem a tükörbe: még a szám is hófehér volt, pedig még rúzs is volt rajta valamikor...Kinyitottam a csapot és a víz alá tettem a csuklómat.Nem volt annyi erőm, hogy felemeljem.Gyűjtöttem egy kis erőt és megmostam az arcomat.Továbbiakban Édes már a kocsiban akarta megvárni a koncert végét, de rábeszéltem, hogy legalább bent egy padra leülve halgassuk végig.Az utolsó negyedórában helyrejöttem és azontúl, hogy egy részeg fickó mobilt pötyögve majdnem lehányt minket nem történt semmi említésre méltó.Később a hazafelé a kocsiban Muterék a nagy röhögcsélések közben megkérdezték, hogy mi ugyan hova tűntünk a koncert vége előtt?Túl fülledt volt az idő, hátul voltunk egy padon.Mindent összevetve, azért jó buli volt...

Lábjegyzet: Nos, ha valaki azt hinné, hogy be voltam baszva, mint az állat és azért csuklottam össze, az téved. Összesen két korty bort és egy ásványvizet ittam egész este alatt...

2011/03/01