Mindenki azt csinál amit akar

Szikrázó napsütés volt, az utcán strandruhás emberek tömege folydogált a fürdő bejáratához.

Szerencsésen leltünk egy parkolót a kijárathoz közel. Fater direkt farral állt be, hogy nekem hazafelé menet könnyebben menjen a kiállás és lehetőleg ne avassam fel az új lökhárítót... Pár méterre tőlünk volt egy bejáró a fürdő dolgozói részére. Amíg Fater elment parkolójegyért egy dög nagy homokszínű Lexus terepjáró állt be rá, majd kipattant belőle egy szöszke anyuka a gyerekkel és elviharzott. Apuka - aki valószínűleg legénykorában a falu bikája lehetett- beállt a kocsi elé pöfékelni. "- Ez egy fasz..."- jegyezte meg Édes. "- Most nézd meg, ahelyett, hogy keresett volna egy parkolót most beállt inkább és elfoglalja az utat..." - dohogott hangosan. Nemsoká jött is egy Suzuki. Tehetett valami megjegyzést mert Apuka így szólt: "- Ne mondd már, hogy nem férsz el azzal a szarral... kicsit arrébb álljak?" - szinte vigyorogva bekönyökölt a lehúzott ablakon amíg a srác nagy nehézségekkel átjutott a bejáró szabadon maradt sávján. "- De pofátlan egy rohadék, most nézd meg! Még neki áll feljebb! Azzal a kis szarral nem férsz el, hát az én budinagy kocsimnak kell a hely, mit képzelsz már... Én helyből adnék neki egy tízezres csekket!" - Édes tovább hergelte magát: "- Na most megszoptad!" - mondta kárörvendően amikor egy kis teher is jelezte lehajtó szándékát. "- Hova szaladsz te gyökér! Nagy gázzal az is bemegy mellette, csak az oldala bánja! Na nézd meg, most meg ott tököl az útkereszteződésbe! A másik miatta nem tud onnan kijönni... A kocsira volt pénz, de parkolójegyet venni luxus amíg az asszony meg a gyerek bazározik! Ilyen ez az egész ország: itt mindenki azt csinál amit akar!"  Ezt a mondatot még a nap folyamán ellőtte a vízicsúszdáknál. Pont a kedvencünkre vártunk, ahol traktorbelső nagyságú úszógumikon kellett lesiklani. Ezekre vártunk a medence végében, ahol a csobbanók átadták a siklóeszközüket. Egy nyolcéves forma kislány már percek óta várakozott amikor sorra került, de az akkor lecsúszó királylányka rázta a fejét hogy nem adja a gumit, és vigyorogva szaladt vissza még egy körre. Édes elég csúnyán kommentálta az esetet( - Én isten bizony kikaptam volna a kezéből a gumit és addig vertem volna vele a fejét, amíg el nem süllyed! Most ehhez pofa kell! Milyen nevelést kapott ez?! Haza nem akarja vinni?! Hogy esne ki belőle és csúszna végig az arcán!) Nos, ilyen esettel én is szembesültem, de valószínűnek tartom, hogy a kigyúrt-kitetovált srác külföldi volt, mert nem reagált a leanyázásomra. Igaz, volt olyan is, hogy egy külföldi csajjal összevigyorogtunk, mert zsinórba második alkalommal vettem át tőle az úszógumit... de Édes mantra mondata tényleg a fülemben maradt. Itt mindenki azt csinál amit akar... Számtalanszor tapasztalhatjuk, hogy tapossák le a "nagyok" a "kicsiket". Aki módosabb, vagy valamiben elsőbbsége van rá se bagózik a másikra. Empátia, szolidaritás, figyelmesség...meg a kistököm nem kéne...?

A napokban hatalmas áttörést értem el Édes informatika tudománya terén: Zupi, a barátja kint dolgozik már három hónapja Svédországban és sikerült rávennem, hogy a Skypomon keresztül váltson vele pár szót. Ezt mondjuk az előzte meg, hogy Zupi 4-5 soros üzeneteket írt, Édes pedig nem tudta mit diktáljon válaszként. Valószínűnek tartottam, hogy feszélyezte a közvetítő szerepem, ezért ajánlottam fel ezt a verziót. Miután sikerült rávennem, beüzemeltem a programot és kimentem megsütni a rablóhúst vacsira. Egy órás beszélgetés lett a végén, két alkalommal kiszaladt megkeresni, mert Zupinál bontotta a kapcsolatot, ahányszor felhő ment át az égen. Vacsi közben élménybeszámolót tartott: Zupi egy sertéstelepen dolgozik. Malacokat herél, csonkolja a farkukat és kiszedi az agyarukat. Napi 8-9 órát dolgozik reggel hattól. És havonta háromszáz ropit spórol meg. Mióta kint van nem látott egy színesfém - orientált importindiánt sem. Sőt! Ahol ő lakik kis tanyák vannak 2-3 száz méterenként van egy kis kapubejáró és amit megtermelnek az emberek kipakolják oda, kiírják az árát és kitesznek egy piklit amibe fizethetsz. A kutya se megy ki, csak este, amikor a gazda beviszi az árut és megszámolja mennyit keresett. Becsületkassza... Csak röhögve tudtam elképzelni, hogy lehetne ezt itthon kivitelezni... szerintem még a kapubejárót is ellopnák, ha lehetne. Egy bánata volt egyedül: elmondása szerint svédben az összes nőnek Shrek- feje van. Említette, hogy szeptemberben hazajön, és Édessel mindenképp el kell menniük valami koncertre. Arra tippeltem biztos vinni szeretne valami hazait. Továbbá invitált minket, hogy egyszer menjünk ki és nézzük meg szezonon kívül (10-15 ezer a repjegy.)

Ma voltam foggalmazásgátlót íratni és a patikában nagy meglepetés fogadott: a csaknem négy éve használt 

bogyóm megszűnt (valami törzskönyvezési hibára hivatkoztak), és három helyettesítője van forgalomban. 

A legolcsóbb is több, mint egy ezressel drágább, mint az én régim. Átnevezték és mindjárt drágább lett, ez ám a pénz! (Száz gyűrűje legyen de ujja egy se aki kitalálta) Vicces belegondolni, hogy már Romániában is INGYEN lehet kapni! A lepukkant kis retkes ország, most lehet ujjal mutogatni! Nem tudom hogy fogjuk kipengetni, mert úgy néz ki a 4,85 - ös átlagom továbbra sem fog pénzt hozni...Valaki nem tud valamit ez ügyben? A Rathiopharm összes cuccát kivonják a forgalomból vagy mi a franc van? Legutóbb Édes Meromycin stiftjét vonták ki a forgalomból és egy ezressel drágább termékkel szúrták ki a szemét. És most gondolok bele: ugyanaz a cég gyártja (a Pfizer) azt is, mint a bogyómat! Egy német céget kiütött egy multinacionális gyógyszergyár?

Itt tényleg mindenki azt csinál amit akar... Én is azt teszem. Majd megyek egészségügyi diplomával külföldre malac-valagat stoppolni, mint éhbérért gürizzek, hogy a sok jól öltözött úriembernek legyen elég pénze még egy Lexusra!